Wat neem je mee op raadpleging? Neem altijd uw identiteitskaart (of voor kinderen de kids-ID of ISI-kaart) mee op raadpleging. Deze bevat alle gegevens die wij nodig hebben voor de aanmaak van een dossier, het verlengen van uw GMD, opmaken van speciale attesten, aanvragen van een labo-onderzoek, en nog veel andere dingen.
Tarieven en betaalmogelijkheden Dr. Karen Scheers is geconventioneerd als arts. Dat wil zeggen dat zij de officiële tarieven toepast zoals vastgelegd in het akkoord tussen artsen en ziekenfondsen. Het grootste deel van het bedrag wordt door uw ziekenfonds terugbetaald. Het stukje dat u zelf betaalt heet "remgeld". Hoeveel remgeld u betaalt hangt af van uw persoonlijke situatie en varieert tussen 1 en 6 euro. Na 18u geldt een wettelijk verhoogd avondtarief, u betaalt dan een supplement dat volledig wordt terugbetaald indien u een GMD hebt.
Raadpleging: 27,50 euro ( na 18u komt er 4 euro bij ) Huisbezoek: 40 euro Patiënten welke recht hebben op derdebetalersregeling dienen steeds een kleefbriefje af te geven en betalen enkel het remgeld.
U kan cash betalen of via een "Bancontact / Payconic app." Wij hebben GEEN Bancontact toestel op de praktijk
Zorgplatforms CoZo en Mijn gezondheid Medische gegevens delen leidt tot betere zorg Om u de best mogelijke behandeling te kunnen bieden is het essentieel dat uw zorgverleners een volledig beeld hebben van uw gezondheidstoestand en uw medische voorgeschiedenis. Die gegevens zitten vaak verspreid bij de verschillende zorgverleners en zorginstellingen die u ooit hebt geraadpleegd. Met uw geïnformeerde toestemming maakt u ze beschikbaar voor de zorgverleners die u momenteel opvolgen. Daardoor kunnen ze u sneller én beter behandelen en voorkomen ze dat u onnodige onderzoeken moet ondergaan. Het is ook veiliger voor u: medicatie-interacties, eventuele allergieën en andere cruciale gegevens worden immers meteen gedeeld. Bovendien vergemakkelijkt de gegevensuitwisseling de samenwerking en communicatie tussen uw zorgverleners. Het delen van medische gegevens gebeurt uiteraard beveiligd en met respect voor de rechten van de patiënt op zorgplatforms zoals CoZo of Mijn Gezondheid
CoZo U kan als patiënt inloggen op Cozo om uw medische gegevens zoals verslagen, resultaten van onderzoeken, vaccinatie-en meditatieschema's, voorschriften ed. te raadplegen. Dit is een digitaal samenwerkingsplatform dat patiënten, zorgverleners en zorginstellingen toelaat om snel en veilig medische gegevens uit te wisselen en te delen. Door te zorgen voor een betere informatiedoorstroming verbetert CoZo het zorgproces. Het platform is gegroeid vanuit een open visie op de zorg van de toekomst, met respect voor de eigenheid van elke partner en met zorg voor een maximale bescherming van de privacy van de patiënt.
Behandelrelatie Enkel zorgverleners die de patiënt behandelen hebben – na de geïnformeerde toestemming van de patiënt – toegang tot uw medische gegevens. Een behandelrelatie (‘therapeutische relatie’) loopt gewoonlijk tot 15 maand nadat uw identiteitskaart bij de betrokken zorgverleners werd ingelezen voor een consultatie. Lees meer over therapeutische relaties.
Wie krijgt toegang tot CoZo? Iedereen met een Belgische elektronische identiteitskaart (eID) heeft automatisch toegang tot het platform. Wanneer u inlogt, zullen uw rol (patiënt, behandelende arts, …) en andere gegevens gecontroleerd worden.
Net zoals andere eHealth-platformen, maakt CoZo gebruik van de standaard inlogmogelijkheden van de federale overheid, waarbij de authenticatie verloopt op basis van het INSZ-nummer (Belgisch rijksregisternummer of Bis-nummer). U kan inloggen met uw Belgische eID en pincode, itsme of een digitale sleutel. Bij inlogproblemen, kunt u contact opnemen met eHealth. Geïnformeerde toestemming De geïnformeerde toestemming (‘informed consent’) is de toestemming die de patiënt zijn zorgverleners geeft om zijn medische gegevens onderling en beveiligd uit te wisselen, met het oog op een optimale kwaliteit en continuïteit van de zorg. De geïnformeerde toestemming geldt nationaal en kan geregistreerd worden op CoZo of het eHealth-platform door de patiënt zelf, de huisarts, een behandelende zorgverlener, het ziekenfonds, de apotheek van de patiënt of de opnamedienst van het ziekenhuis. Registratie gebeurt doorgaans aan de hand van de elektronische identiteitskaart van de patiënt en altijd met toestemming van de patiënt. Lees meer over de geïnformeerde toestemming.